Resultados de búsqueda
Filtrar por áreas temáticas
Se presenta una guía basada en la experiencia de direferentes docentes al llevar a cabo una actividad de taller de evaluación entre iguales desde Moodle. Esta experiencia ha permitido detallar los aspectos que se deben tener en cuenta desde que se configura hasta que se cierra la actividad, tratando de solventar las dudas que a […]
…Background Mobile phones allow us to stay connected with others and provide us a sense of security. We can work, chat with family and friends, take pictures, buy clothes or books, and even control home appliances. They play such a significant role in our lives that we feel anxious without them. In some cases, the […]
…No hay información disponible
…No hay información disponible
…No hay información disponible
…AbstractThis article describes a holistic theoretical framework that can be used to explain intellectual disability (ID) and organize relevant information into a usable roadmap to guide understanding and application. Developing the framework involved analyzing the four current perspectives on ID and synthesizing this information into a holistic theoretical framework. Practices consistent with the framework are […]
…Abstract Implementation of disability policy is influenced by social, political, and cultural factors. Based on published work, this article discusses four guidelines considered critical for successful policy implementation from a cross-cultural perspective. These guidelines are to: (a) base policy implementation on a contextual analysis, (b) employ a value-based approach, (c) align the service delivery system […]
…Abstract The purpose of this article is to move the field of intellectual and closely related developmental disabilities (IDD) towards a better understanding of evidence and evidence-based practices. To that end, we discuss (a) different perspectives on and levels of evidence, (b) commonly used evidence-gathering strategies, (c) standards to evaluate evidence, (d) the distinction between […]
…INTRODUCCIÓN. Un planteamiento inclusivo de la educación y el fomento de los programas bilingües constituyen, en la actualidad, dos retos importantes para nuestro sistema educativo. Las investigaciones existentes en España sobre la inclusión del alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE) abordan el tema de manera tangencial, como uno de los aspectos a analizar […]
…El presente trabajo pretende, por una parte, crear un instrumento para evaluar las habilidades digitales de alumnos de educación infantil (de 3 a 6 años de edad) partiendo de sus prácticas de aula; y por otra, valorar los niveles de autonomía adquiridos por los alumnos respecto de dichas habilidades. El estudio se realizó durante dos […]
…